| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Julian Supporter

Geregistreerd op: 18-11-2008 Berichten: 471 Woonplaats: HomeTown Leeftijd: 21 jaar
|
Geplaatst: di 24 feb 2009, 16:45 Onderwerp: |
|
|
Als ik via Wi-Fi mijn poort openzet, zonder dat er iemand doorheen komt. Komt Blanca of Katie dan op bezoek, of moet er eerst iemand langskomen? _________________
[HomeTown] [2578-8115-8988] [Tyson ] |
|
| Naar boven |
|
 |
Inge59 Supporter

Geregistreerd op: 28-12-2007 Berichten: 388 Woonplaats: Nowhere Leeftijd: 50 jaar
|
Geplaatst: di 24 feb 2009, 19:25 Onderwerp: |
|
|
Blanca kan wel komen (als je tenminste de optie "mysterious cat" hebt aangezet), maar voor Katie/Kaitlin heb je een bezoeker nodig. _________________ Seek the wisdom of the ages, but look at the world through the eyes of a child.
Ingrid - Nowhere - fc: 0473-9082-4708 (DS) |
|
| Naar boven |
|
 |
Marijke Bewoner

|
Geplaatst: di 31 mrt 2009, 15:37 Onderwerp: |
|
|
Ik mag wifi, alleen mijn ouders willen eerst weten wat het gaat kosten,
en hoe het allemaal werkt.
Als je draadloos internet hebt, heb je dan een Wifi router nodig?? |
|
| Naar boven |
|
 |
Lia Bewoner

Geregistreerd op: 29-7-2007 Berichten: 1325 Woonplaats: een ananas diep in de zee
|
Geplaatst: di 31 mrt 2009, 16:15 Onderwerp: |
|
|
Nee, als je draadloos internet hebt heb je voor de
rest niks meer nodig. _________________ NIEUWE FC |
|
| Naar boven |
|
 |
abel Bewoner

|
Geplaatst: ma 11 mei 2009, 18:12 Onderwerp: wifi |
|
|
ha, ik heb ook last met problemen van wifi via de router. Ik heb een WEP verbinding en heb de code goed ingetypt. Mijn router is de USR5461, een voorganger van de USR5462 die alleen verder verbinding heeft dus als je naar die lijst kijkt moet het wel kunnen. Als ik een acces point zoek doet hij dat maar vindt er geen. Dan typ ik zelf de naam van mijn netwerk in en mijn wachtwoord. Dat lukt wel en dan doe ik test connection, dan zegt hij foutcode nogiets, ik heb het al op de site opgezocht en hij zegt dat het aan de friendcode ligt en zo... Maar hoe verander ik hem? Mijn DS heeft een andere dan mijn AC poppetje Abel.
Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
GR
Abel |
|
| Naar boven |
|
 |
Albert-Henk Bewoner

|
Geplaatst: ma 25 mei 2009, 9:59 Onderwerp: |
|
|
Ik heb slechts 1 simpele vraag.
Is het wel veilig als ik mijn firewall eventjes uitschakel??
Want ik wil geen problemen met mijn ouders. _________________ Ik heb nu geen inspiratie om een handtekening te verzinnen^^ |
|
| Naar boven |
|
 |
Captain Bewoner

|
Geplaatst: ma 25 mei 2009, 14:04 Onderwerp: |
|
|
Er zijn (waarschijnlijk) niet constant aanvallen op je PC, dus je zou natuurlijk denk ik wel heel snel even kunnen testen.
Volgens mij is er ook niks aan de hand als je goede bescherming hebt door meerdere programma's. |
|
| Naar boven |
|
 |
Albert-Henk Bewoner

|
Geplaatst: ma 25 mei 2009, 14:35 Onderwerp: |
|
|
Ennuh, als ik die firewall eventjes uitschakel, geld dat dan alleen voor mijn pc, of is de firewall dan ook op mijn vader en moeder hun pc uitgeschakeld?? _________________ Ik heb nu geen inspiratie om een handtekening te verzinnen^^ |
|
| Naar boven |
|
 |
Nynkieh Bewoner

Geregistreerd op: 30-4-2008 Berichten: 763 Woonplaats: SunShine Leeftijd: 13 jaar
|
Geplaatst: ma 25 mei 2009, 16:25 Onderwerp: |
|
|
| Hangt er denk ik vanaf hoe ze zijn verbonden met mekaar.. |
|
| Naar boven |
|
 |
Zoey Bewoner

|
Geplaatst: di 26 mei 2009, 17:48 Onderwerp: probleem |
|
|
Heey mensen,
bij mij is het heel vaak dat mijn WiFi Connection het niet doet.
Ik sta dan bij de poort van mijn dorpje enzo, maar dan zegt m'n ds dat er geen compatable access point is...
Ik weet nu dus niet of het aan ons draadloos internet ligt of aan mijn ds... Want soms doet-ie het gewoon weer wel :S.
Iemand enig idee wat er bij mij aan de hand is? _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Julian Supporter

Geregistreerd op: 18-11-2008 Berichten: 471 Woonplaats: HomeTown Leeftijd: 21 jaar
|
Geplaatst: di 26 mei 2009, 23:14 Onderwerp: Re: probleem |
|
|
Waar ben je altijd op dat moment? Het signaal kan te zwak zijn om door deuren te gaan, ze open zetten helpt soms al. Je kan er ook gewoon weg tever vanaf zitten. Heeft het draadloos internet geen last van uitvallen op de computer / laptop? _________________
[HomeTown] [2578-8115-8988] [Tyson ] |
|
| Naar boven |
|
 |
Kimberlylove Bewoner

|
Geplaatst: do 11 jun 2009, 15:58 Onderwerp: |
|
|
Ik kan geen verbinding meer maken,
hij vindt mij usb-connector wel.
En dan zoekt hij verbinding, en dan op me computer staat het hoogste van verbinding, en op me ds het laagste.
?
En dan krijg ik de eerste code die ik gehad had.
52003 ofzo. _________________ khougewoonvanjouofzo. |
|
| Naar boven |
|
 |
ramses22 Bewoner

Geregistreerd op: 27-12-2008 Berichten: 15 Woonplaats: Naast de buren
|
Geplaatst: di 16 jun 2009, 17:56 Onderwerp: |
|
|
| Volgensmij heb ik wel gewoon iets van draadloos netwerk maar hoe werkt het dan. ( Ik ben ook het boekje kwijt dus daar kan ik het niet in vinden ) Kan iemand uitleggen hoe het werkt met draadloos netwerk. |
|
| Naar boven |
|
 |
Evaatje Bewoner

|
Geplaatst: do 30 jul 2009, 10:29 Onderwerp: Vragen over wifi-verbnding... |
|
|
Hallo,
Ik ben helemaal nieuw hier, dus misschien staat mijn bericht verkeerd, maargoed. Ik heb dus een dringende vraag.
Ik heb een nintendo dsi en animal crossing (lievelingsspel ). nou wilde ik daar wifi op installeren voor AC, maar het lukt maar niet..
Nou had ik daar een paar vragen over:
- Heb je een router nodig om van wifi gebruikt te maken? (wij hebben thuis wel zo'n apparaat met draadloos internet en wifi, maar volgens mij geen router. Ik heb er ook niet echt verstand van, sorry).
- Als je geen router hebt, heeft het dan zin om zo'n usb-connector aan te schaffen?
Sorry voor de gekke vragen, maar ik vind het heel vervelend dat ik geen wifi-verbinding kan krijgen. Ik krijg ook vaak de foutcode dat er geen acces point in de buurt is ofzo. heel gek. Kunnen jullie mij a.u.b. helpen?
Groetjes Eva |
|
| Naar boven |
|
 |
Albert-Henk Bewoner

|
Geplaatst: do 30 jul 2009, 13:11 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Je kan op verschillende manieren op wifi.
De eerste manier is via draadloos internet. Je moet dan wel een router hebben die compatibel is met de DS. (Op de Nintendo site staat een lijst met alle compatibele routers. Je hoeft alleen de jouwe op te zoeken en kijken wat erbij staat)
Als je deze manier wil gebruiken ga als volgt te werk:
Ga naar je Nintendo Wi-Fi configuratiescherm. Klik op het grote blauwe vlak. Nu kom je bij de Nintendo Wi-Fi setup. Klik nu op 1 van de 3 blokjes met 'None' erop. Klik nu op 'Search for an Access Point'. Nu krijg je een lijst met alle beschikbare netwerken. Nu moet je jouw netwerk kiezen. Staat er een grijs slotje, dan heeft het geen nut om verder te gaan want dan is de router niet compatibel met de DS. Is het slotje rood, dan moet je alleen je wachtwoord van je internet invoeren en je bent klaar en kan op Wi-Fi. Als het slotje blauw is hoef je geen wachtwoord in te voeren. Dan kan je meteen al op Wi-Fi.
Als je router niet compatibel is moet je even kijken of je WEP of WPA beveiliging hebt. De DS werkt namelijk alleen op WEP. Als je WPA hebt kan je dit wel veranderen naar WEP. (Vraag me niet hoe )
Als je geen draadloos internet hebt maar via de kabel zou het een oplossing kunnen zijn om de Nintendo Wi-Fi usb connector te kopen. Dit werkt meteen en is superhandig. Let wel op dat de USB connector waarschijnlijk niet werkt als er een ingebouwde firewall in je computer of router zit. Je zou dan wel kunnen proberen om op Wi-Fi te komen als je de firewall eventjes uitzet.
Hopelijk had je wat aan deze informatie Ik heb alles zelf getypt Als je nog vragen hebt kan je ze stellen. Ik weet bijna alles van Wi-Fi  _________________ Ik heb nu geen inspiratie om een handtekening te verzinnen^^ |
|
| Naar boven |
|
 |
Evaatje Bewoner

|
Geplaatst: do 30 jul 2009, 20:17 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Heel erg bedankt voor die informatie! Daar had ik ontzettend veel aan! Ben er nou achter gekomen (eindelijk) dat wij een router/modem hebben die niet compatible is met de nintendo dsi...
Nou had ik nog een vraagje over de informatie die de aardige persoon hierboven gaf: weet iemand dan misschien wel hoe je van WEP een WAP kunt maken?
En Heeft het nut als ik nou een wifi-connector koop? Doet die het dan wel?
Heel erg bedankt voor de info! Dit is een topforum!
Groetjes Eva |
|
| Naar boven |
|
 |
Albert-Henk Bewoner

|
Geplaatst: do 30 jul 2009, 21:48 Onderwerp: |
|
|
Hoe je van WPA naar WEP gaat weet ik niet.
Maar de usb connector kopen heeft waarschijnlijk geen nut. Wij hebben ook router die niet compatibel is. We hebben WPA En usb connector deed het toen ook niet...
Dus ik denk dat als je de usb connector koopt je mischien nog steeds niet op Wi-Fi kan... _________________ Ik heb nu geen inspiratie om een handtekening te verzinnen^^ |
|
| Naar boven |
|
 |
Evaatje Bewoner

|
Geplaatst: vr 31 jul 2009, 15:21 Onderwerp: |
|
|
Oke..
Dus het beste wat ik kan doen is dus:
- Een nieuwe router vragen/kopen die wel compatible is.
- De beveiliging van WPA naar WEP zetten.
Maar nou heb ik weer een volgende vraag (ja, alweer, sorry):
Ik ben eens op internet aan het neuzen geweest en daar stond veel over de kwestie dat een WPA-beveiliging beter is dan een WEP-beveiliging, omdat WEP makkelijker te kraken schijnt te zijn, terwijl dat bij WPA niet het geval is.
Wat vinden jullie verstandig om te doen?
Ik zeg er wel even bij dat ik buitenaf woon, dus er zijn geen buren die misbruik kunnen maken van ons draadloos netwerk (ja, mijn oma dan, maar die heeft geen computer).
Nogmaals bedankt voor de goede info!
Groetjes Eva |
|
| Naar boven |
|
 |
Albert-Henk Bewoner

|
Geplaatst: vr 31 jul 2009, 17:29 Onderwerp: |
|
|
WPA is de nieuwste beveiliging voor de computer. WEP de wat oudere. Hackers hebben helemaal geen moeite om langs een WEP beveiliging te komen (Heb ik ergens gelezen).
Bij WEP beveiliging is je computer wel beveiligd tegen mensen die stieken op jouw internet willen zonder dat ze zelf iets hoeven te betalen. Maar als een hacker het gemunt heeft op jullie computer, stelt WEP niet zoveel voor heb ik ergens gelezen. _________________ Ik heb nu geen inspiratie om een handtekening te verzinnen^^ |
|
| Naar boven |
|
 |
Albert-Henk Bewoner

|
Geplaatst: wo 12 aug 2009, 11:57 Onderwerp: |
|
|
Hoi iedereen,
Ik heb nog steeds geen Wi-Fi
Maar nou heb ik ergens iets gelezen of een 'Wi-Fi kaartje'. Er stond dat als je WPA beveiliging hebt, je een 'Wi-Fi kaartje' kan kopen en dat je dan op Wi-Fi kan. Met WPA!!!
Weet iemand wat dit is en kan iemand me hier meer informatie over geven?? Ik zie ineens weer hoop verschijnen dat ik alsnog op Wi-Fi kan  _________________ Ik heb nu geen inspiratie om een handtekening te verzinnen^^ |
|
| Naar boven |
|
 |
Albert-Henk Bewoner

|
Geplaatst: ma 24 aug 2009, 10:46 Onderwerp: |
|
|
Hoi iedereen,
Ik probeer al een hele tijd Wi-Fi voor mijn DS te krijgen, maar ons draadloos internet heeft WPA beveiliging dus daar werkt Wi-Fi niet mee. Nou kwam er ineens iets in me op en ik wil even weten of dit werkt.
Wij hebben dus WPA beveiliging en daar werkt Wi-Fi niet op. Maar als we nou de WPA beveiliging naar WEP omzetten, mijn DS met Wi-Fi instellen zodat ik op Wi-Fi kan, en dan de beveiliging van ons internet weer naar WPA zetten, werkt Wi-Fi dan nog??
Alvast bedankt  _________________ Ik heb nu geen inspiratie om een handtekening te verzinnen^^ |
|
| Naar boven |
|
 |
Jaadje Bewoner

Geregistreerd op: 5-1-2009 Berichten: 1126 Woonplaats: in Nooitgedachtland!(Neverland) bij Peter Pan!(2e ster rechts en dan rechtdoor tot de ochtend)
|
Geplaatst: ma 24 aug 2009, 11:47 Onderwerp: |
|
|
ik heb een vraagje!
als ik online wil en diegene komt in mijn dorp dan loopt ie vast!
en dat is al 3x gebeurd! _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
lopki Bewoner

Geregistreerd op: 1-5-2007 Berichten: 614 Woonplaats: New York ( op ac ds)
|
Geplaatst: wo 02 sep 2009, 17:32 Onderwerp: |
|
|
dit... is een zeg
geen vraag  _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Albert-Henk Bewoner

|
Geplaatst: wo 24 mrt 2010, 16:52 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog steeds geen Wi-Fi. Hier heb ik effe een wat uitgebreidde samenvatting van wat ik allemaal heb geprobeert en waar ik foutcodes krijg:
Ten eerste hebben wij een Belkin router met WPA beveiliging. De router is dus niet compatible met de DS voor Wi-Fi
Ik heb toen een Wi-Fi usb connector gekocht. Ik heb hem ge-installeerd, maar hij werkte niet. Toen heb ik alles van de Wi-Fi usb connector van de pc gegooit en wilde opnieuw installeren. Maar nu krijg ik 2 soort van foutmeldingen:
Bij deze valt de verbinding elke keer weg wanneer de usb connector bijna klaar is met installeren op mijn pc. Kijk maar:
Bij de volgende krijg ik een andere foutmelding, kijk maar:
Als iemand tips heeft of weet hoe ik de installatie gewoon kan voltooien, zeg het dan pls
En zijn er nog andere manieren om GEWOON HIER IN HUIS op Wi-Fi te kunnen zonder gebruik te maken van de usb connector of een draadloze router?
Nogmaals, geef tips en alles wat je weet pls Ik wil echt op Wi-Fi  _________________ Ik heb nu geen inspiratie om een handtekening te verzinnen^^ |
|
| Naar boven |
|
 |
Kimberlylove Bewoner

|
Geplaatst: di 04 mei 2010, 19:26 Onderwerp: |
|
|
vraag;
met ac, kan je ergens bij het startscherm verbinding zoeken met je wi-fi,
maar bijv. met mario bros...
kan dat niet.
Je moet al gelijk naar andere spelers zoeken.
maar dat lukt niet, want je moet eerst in verbinding staan met je wi-fi
Waar moet je gewoon heel je DS, voor alle spellen koppelen?
Gewoon geen spel erin doen, opstarten en dan ergens? _________________ khougewoonvanjouofzo. |
|
| Naar boven |
|
 |
|